Foto: All Over Press
Foto: All Over Press

SPIS FOR HUDEN
Huden har godt af de flerumættede fedtsyrer fra fisk, olivenolie, rapsolie, avokado, mandler og nødder, som giver den glød og elasticitet.

Vand fugter huden indefra, så den bedre bevarer sin spændstighed. Vi drikker generelt mindre på grund af de lavere temperaturer, så sigt efter at få i hvert fald 1,5 liter om dagen.

 

PAS PÅ MED SOLARIET

Solariet er en fristende genvej til at genvinde sommerens kulør. Men pas på, for solariets kunstige UV-stråler kan gøre dig afhængig.

Hjernescanninger viser, at hos soldyrkere løber der mere blod gennem hjernens belønningscentre, akkurat som hos tobaksrygere og alkoholikere. Måske forklarer det, hvorfor nogle mennesker fortsætter med at gå i solarium, selv om de ved, at det er farligt.

UNDGÅ UDTØRRING
I en travl hverdag kan man ret let få væskemangel, dels fordi man glemmer at drikke, dels fordi man indtager vanddrivende drikke såsom kaffe.

For at undgå forkølelse og influenza er det vigtigt at være velhydreret, da næsens slimhinder bliver fugtige og bedre ”fanger” virus, inden de gør skade.

Sådan får du vand nok - læs de gode råd lige her...


VARME FINGRE
Bliver dine fingre blege og stive i køligt og vådt vejr, så prøv naturlægemidlet Padma 28, der udvider blodkarrene, så blodet strømmer bedre.

Brug handsker udendørs og lad endelig være med at ryge, da tobaksrøgen sammentrækker blodkarrene.


KVÆL SUKKERDJÆVLEN
Pas på sukkertrangen, nu det bliver mørkere og koldere, for da forfalder vi let til slik og kager. Men det sætter sig på sidebenene, og ikke mindst som farligt fedt inde i maven.

Alt sukkeret gør dig også træt, og så ender du i en ond cirkel, når trætheden giver dig endnu mere lyst til søde sager. Opbevar som tommelfingerregel ikke slik og kager i hjemmet samt udnyt den bedste modgift mod sukkertrang: Bevægelse.

Læs også hvordan du holder dig frisk og energifyldt i efteråret her...



SKIFT KANAL SOM I GAMLE DAGE
Kniber det med at slukke dit tv, så følg i hvert fald dette gode råd: Læg fjernbetjeningen helt henne ved tv’et.

Så må du nemlig rejse dig op fra sofaen og gå hen til fjernsynet, hver gang der skal skiftes kanal. Akkurat som i fjernsynets barndom! Det kaldes at holde en aktiv pause.


OP PÅ DEN GAMLE CYKEL
Vejret kan være hård kost for den flotte cykel. Men brug ikke vejret som undskyldning for i stedet at tage bilen.

Find i stedet din gamle cykel frem, altså den tunge model med blot tre gear. Den holder til alt slags vejr, bliver ikke stjålet, og som bonus må du lægge flere kræfter i at komme frem, så træningseffekten bliver betydelig bedre.


Nedenfor har vi på udeoghjemme.dk samlet et galleri med lækre opskrifter på yoghurt. Ifølge bladet iForm, kommer man nemlig i ret godt humør at spise det, og så kan man jo ligeså godt lave det selv. Læs artiklen her...

Aller Media A/S © 2014 - www.aller.dk
Besøg også Ude og Hjemme på Google+