Derfor er det farligt med fedt på maven

Overflødigt fedt på maven kommer sig i korte træk af, at du spiser mere end du forbrænder. Problemet med mavefedtet er bare, at det ikke kun sætter sig på maven, men også omkring organerne. Dette øger din risiko for at udvikle åreforkalkning, blodpropper og hjerneblødninger.

Psst. I bunden af denne artikel får du 21 opskrifter på skønne og slankende juicer og smoothies!

Mavefedt kan give smerter

Udover at for meget mavefedt kan være træls at se på og farligt for vores organer, så skubber fedtet faktisk også på mavemusklerne, så de ikke kan arbejde optimalt. Det giver smerter i ryg, nakke, skuldre, hofter, knæ og fødder, dårligere vejrtrækning og spændinger.

LÆS HER:Diætistens liste over de mest kaloriefattige madvarer, som I kan spise...

Motionseksperten Birgitte Nymann giver de 10 bedste tips til at komme af med mavefedtet og få den længe ønskede flade mave.

10 tips til en flad mave:

Tab dig nu!
Ude og Hjemme Slankeklubben

I Slankeklubben får du rådgivning af professionelle diætister og et støttende fællesskab.

Gave til dig:
Ved tilmelding får du en fitness stegepande fra Tefal.
 
Start dit vægttab i dag: www.udeoghjemme.dk/slankeklubben

1: Stress af

Stress lagrer energi(fedt) i maveregionen.

2: Undgå forarbejdet mad

Når maden forarbejdes, går noget af næringen tabt. Jo mindre næring der er i hver bid, desto mere skal du spise for at dække dit behov.

3:Tyg maden

Tyg maden ordentligt, inden du synker og læg din kniv og gaffel fra dig mellem hver bid. Så undgå at spise for meget.

4: Sov nok

Omfattende forskning peger på, at der er 5 gange så stor risiko for at blive overvægtig(især på maven), hvis ikke du sover nok. Sov derfor 8 timer hver nat.

5: Ungå at holde dig

Og spis samtidigt mad, der fremmer bakteriefloraen i maven. Dårlig fordøjelse giver øget appetit, fordi kroppen ikke får nok vitaminer og mineraler.

LÆS HER: 12 slanketips til snacks og søde sager... 

6: Spis kostfibre

Som grove kulhydrater fra vegetabilske madvarer, som kornprodukter, frugt og grønsager, der adskiller sig fra kostens almindelige kulhydrater ved ikke at nedbrydes af mave-tarmkanalens fordøjelsesenzymer og dermed nå tyktarmen relativt uforandrede.

7: Undgå sukker

Et ustabilt blodtryk øger din appetit og trangen til søde sager. Spis derfor regelmæssigt, næringsrigt og undgå slik, sukker, kager, brød og frugt.

8: Drik masser af vand

Væskemangel øger også appetitten. Drik derfor 1/3 del af din kropsvægt i deciliter vand dagligt, ellers vil kroppen gå i sparemode, og du vil tage på.

9: Undgå alkohol og rygning

Det stresser kroppen og øger dermed appetit og fedtlagring i maveregionen.

10: Bevæg dig!

Aller Media A/S © 2014 - www.aller.dk
Besøg også Ude og Hjemme på Google+