Annonce

7 ting, som kun os, der hader fisk, forstår

Vi ved godt, vi burde. Men nogle af os kan altså bare ikke lide fisk. Og hvis du er med i den gruppe, kan du garanteret genkende det her…

1.

Panikken, der opstår, når forretten bæres ind til festen, og det er fisk med fisk på. Og endnu en gang skal man til at forklare dem, man sidder sammen med, at ”Nej, fisk er ikke liiiige mig”.

2.

Hvor utilfredsstillende det er, når resten af bordet sidder og NYYYYDER rejer eller lakserulle, mens man selv sidder og prøver på at være virkelig glad for det ene stykke rucolasalat, der lige præcis ikke har rørt blandingen af alt det gode fra havet, der forpester resten af tallerkenen.

3.

Den lettelse det er at opdage, at ikke al fisk smager så frygtelig meget af fisk. Torsk for eksempel. Pak det skidt ind i masser af fløde, og så kan det sagtens ryge ned.

4. 

I hvor høj grad de der små fiskeben er et stort benspænd for et sundt forhold til fisk.

5.

Hvor hurtigt man kan nedstemme idéen om at få fisk til aftensmad.

6.

Hvor vigtigt det er, at der er andet end sushirestauranter, når man skal ud og spise lækkert.

7.

At man jo også KAN klare Omega-3-indtaget med et kosttilskud. Ja, ja, det er ikke det samme som den ægte vare. Til gengæld smager det heller ikke af den ægte vare - og dét er argument nok for os.

Få det gode fra fisk uden fisk

Ja, vi er altså bare nogle, der ikke elsker fisk – hverken konsistensen, smagen eller de der små, skumle fiskeben. Men vi ved jo godt, at vi bør spise fisk (faktisk hele 350 g om ugen, siger kostrådene!) for at få alle de næringsstoffer, vi har brug for. Bl.a. dem, der bidrager til en normal hjerte- og hjernefunktion.

Det er ikke kun os fiskefornægtere. De fleste danskere spiser faktisk mindre end de anbefalede mængder. Og så er det jo godt for os alle, at der findes kosttilskud som APOVIT Omega-3 eller APOVIT Torskelevertran, som begge kan købes på apoteket. De indeholder fedtsyrerne Eicosapentaensyre (EPA) og Docosahexaensyre (DHA), der bidrager til at vedligeholde en normal hjertefunktion. Docosahexaensyre bidrager til vedligeholdelse af en normal hjernefunktion. Og så fås Omega-3 endda som ekstra lille kapsel, der er nemmere at sluge, eller som en Multi-variant, der også indeholder mineraler og vitaminer.

Hvis du er i tvivl om, hvad du skal vælge, så spørg evt. på apoteket. Kosttilskud kan ikke erstatte en varieret kost.

Køb APOVIT Omega-3 her

KILDER:

Fødevarestyrelsen

Danskernes kostvaner 2011-2013, DTU Fødevareinstituttet

EFSA (European Food Safety Authority – Den europæiske fødevaresikkerheds organisation)