6 madvarer der giver flad mave

Du skal ikke kun træne dig til en flad mave, men også spise de rigtige madvarer. Her er de 6 madvarer, der hjælper dig godt på vej til en fladere og tonet mave.

en håndfuld mandler
Pantherstock/All Over Press

Selv om du træner regelmæssigt og kan holde planken i flere minutter, er det stadig vigtigt, at du tænker over, hvad du spiser, for at opnå de bedste resultater.

Med de rigtige madvarer kombineret med træningen vil mavefedtet hurtigere forvinde og få dine mavemuskler frem, skriver Women’sHealth.

Græsk yoghurt

en skål græsk yoghurt
Pantherstock/All Over Press

Udover at være indeholde 23 gram muskelfremmende protein pr. kop, er græsk yoghurt en fantastisk kilde til kalcium og probiotika, som begge kan hjælpe med at få din six-pack til syne. En undersøgelser foretaget af European Journal of Clinical Nutrition viste, at folk, der drak mælk med probiotika, hver dag tabte betydelig mavefedt. Dem, der ikke drak noget, tabte intet mavefedt. Du skal vælge den græske yoghurt, der indeholder aktive kulturer, hvilket står på etiketterne.

 

 

 

Proteinpulver

Proteinpulver
Pantherstock/All Over Press

Sørg for at få omkring 110 gram protein per dag. Proteiner er store molekyler, der er opbygget af mindre, der heder aminosyrer (BCAA). Proteiner er med til at bygge kroppen op og øger muskeldannelsen. En undersøgelse offentliggjort i The FASEB Journal viste, at de, der fordoblede deres indtag af protein, tabte sig, men bevarede deres muskelmasse, mens de, der spiste den anbefalede mængde, havde uændret vægt og muskelmasse. Du kan vælge at spise valleproteinpulver, som kan hjælpe dig til at få omkring 110 gram protein pr. dag.

 

 

 

 

 

Fuldkorn

Fuldkornsbrød
Pantherstock/All Over Press

Komplekse kulhydrater, særligt fuldkorn, er afgørende for resultaterne af din træning. Fibre fra fuldkorn reducerer mavefedtet og øger kroppens mæthedsfølelse, der hjælper dig mod at spise for meget. I en undersøgelse fra Pennsylvania State University fik en gruppe, der skulle tabe sig, udelukkende fuldkorn. En anden gruppe undgik fuldstændigt fuldkorn. Efter 12 uger havde begge grupper tabt lige meget, men den gruppe, der havde spist fuldkorn, havde tabt mere mavefedt.

 

 

Asparges

 

Asparges
Pantherstock/All Over Press

De grønne stængler indeholder masser af grove fibre, som er gode bakterier for din fordøjelse og modvirker oppustethed. Samtidig virker fibrene også vanddrivende, så den overskydende væske, du må have i kroppen, forsvinder. Asparges indeholder tilmed mange antioxidanter, som holder dine kernemuskler stærke og samtidig forhindrer inflammation, der kan give en vægtøgning.

 

 

 

 

Mandler

Pantherstock/All Over Press

Mandler er gode for mave-tarmkanalen og modvirker forstoppelse og oppustethed. Nøddernes fibre mætter og stabiliserer blodsukkeret. I en undersøgelse fra 2015 i Journal of American Heart Association spiste en gruppe 30 til 35 mandler dagligt og tabte betydelig mavefedt.

 

 

 

Grøn te

Grøn te
Pantherstock/All Over Press

Grøn te indeholder en god kombination af koffein og antioxidanter, som hjælper med at reducere overskydende mavefedt og sammen med den rette træning, vil du opnå fantastiske mavecore-resultater.

Mens koffeinen modvirker træthed og giver dig energi til at træne hårdere og længere, vil den kraftige antioxidant øge mængden af ilten i din krop, som du kan bruge som brændstof, mens du sveder. Resultatet er bedre træning og resultater. Prøv at drikke et glas grøn te før din næste træning.