5 træningsøvelser, du kan lave i hjemmet

At skulle holde sig indendøre udelukker ikke nødvendigvis træning. Vi giver dig her et træningsprogram, som du nemt kan lave indenfor hjemmets fire vægge. Det tager kun 10 minutter, men vi garanterer, at du både vil få aktiveret de store muskelgrupper og få pulsen op.

Træningsprogram på 10 minutter

To minutters opvarmning:

Sving med armene, stræk musklerne, bøj benene, løb på stedet. 

Prøv også: Sådan undgår du ømme muskler

Et minut:

Løb eller gå på stedet. Sving armene aktivt 

Et minut:

Boks med armene frem i luften, som om du bokser på en boksepude. Lav hurtige, kraftfulde slag frem foran dig.

Se også: Træn uden morgenmad og optimér din sundhedsværdi

Et minut:

Stå med hænderne på en forhøjning, for eksempel din sofa, en stol eller dit sofabord. Sæt fødderne på gulvet, så kroppen er strakt helt ud fra hoved til fødder. Træk så det ene ben så langt
op til siden imod din hånd, som du kan. Sæt benet tilbage til udgangsstilling. (Se billedet) Gentag med det andet ben. 

Et minut:

Hold pause og gentag så hele programmet på nær opvarmningen. 

Et minut:

Brug det sidste minut til at få vejret og stræk gerne ud efter træningen.

Se også: Tryk dig glad og rask med zoneterapi og akupressur

Artiklen er fra Letliv.dk