5 tips til fastedage på 5:2 kuren

Er du i tvivl om, hvordan du skal komme i gennem fastedagene på 5:2 kuren? Her giver vi dig 5 tips til at komme godt i gennem dem.

5:2 kuren har på rekordtid opnået kæmpesucces over hele Europa. Den går kort fortalt ud på, at du fem dage om ugen spiser, som du har lyst, mens du i to dage kun må indtage 500 kalorier i døgnet. Denne lette faste resulterer for de fleste i et hutrtigt vægtab på cirka et halvt kilo fedt om ugen.

Vil du gerne vide mere om slankekuren? Læs om 5:2 kuren her >>
 

5 tips til fastedage på 5:2 kuren

1. Hvis du vil spise morgenmad, så vent en time eller to. Sultfornemmelsen forsvinder som regel af sig selv.

2. Sørg for at have noget at lave, så du ikke tænker på mad hele tiden.

3. Drik masser af vand. Det mætter, så sulten ikke føles helt så skarp.

4. Husk, at sulten ikke er farlig. Og den bliver ikke værre. Den kommer og går i løbet af en fastedag.

5. Du bestemmer selv, hvornår og hvordan du vil indtage dine 500 kalorier. Spred dem dog ikke ud over dagen, men saml dem i ét eller to måltider. Meningen er jo, at du skal faste det meste af tiden.

SE OGSÅ: Madplan til 5:2 kuren
 

Vælg den slankekur, der passer bedst til dig

Det er ikke altid nemt at begå sig i den voldsomme jungle af slankekure, der lover et varigt og hurtigt vægttab. Vi er alle forskellige, og derfor er det ikke altid, at den samme slankekur passer til os.

Hvis du gerne vil have succes med din slankekur er det en god idé at finde en kur, der passer til dit temperament - især når du skal kickstarte dit vægttab. Men når du har nået dit mål, skal du også kunne overholde de mest basale principper i din slankekur som en ny livsstil, så du slipper for at tage kiloene på igen.

For at hjælpe dig med at finde din ideelle slankekur, har vi samlet en oversigt over 10 af tidens mest populære slankekure, der lover et varigt og hurtigt vægttab:

>> 10 populære slankekure

Bliv slank med slankeguides fra Ude og Hjemmes webshop