Anita tabte 18 kilo

Vægten havde efterhånden sneget sig op på 86 kilo, og Anita besluttede sig for, at nu skulle der ske noget.

Foto: Thomas Yde

Hørte om SlankeDoktor.dk gennem venner
Mine oplevelser med SlankeDoktor.dk startede for snart 1 år siden. Årsagen til at jeg valgte SlankeDoktor.dk var, at jeg kender 2 personer, som har tabt sig meget med SlankeDoktor.dk, og jeg mente, at hvis de kunne, så kunne jeg også.

Vægten havde efterhånden sneget sig op på omkring 86 kilo, tøjet sad ikke længere pænt, og jeg følte mig ikke særlig sund.

Fik hjælp fra diætisten
Efter at jeg fik min kost- og motionsplan, begyndte kiloene stille og roligt at forsvinde. Kostplanen er nem at følge, den består af overordnede kostråd med vægt på at spise 6 gange om dagen, spise fiberrigt og grønt samt undgå søde og fede sager.

Læs mere om slankeklubben og meld dig ind her.


Fik mod på løb
Motionen var til at begynde med gåture 2-3 gange om ugen samt styrketræning i motionscentret én gang om ugen. Min motionsvejleder anbefalede mig at begynde at løbe, og da "Start to run" kom til min by i oktober, besluttede jeg mig for at prøve.

At løbe havde indtil da aldrig været min kop te, men nu skulle det prøves! Det var ikke sjovt i starten, men efterhånden som jeg blev bedre til at styre vejrtrækningen, blev det faktisk temmelig sjovt, og lige pludselig kunne jeg løbe i længere og længere tidsintervaller uden pause. Jeg har i maj i år deltaget i Femina-løbet, hvor jeg løb 5 km på 31 minutter.


Anita før

Når vægten står stille
Indimellem har der også været perioder, hvor vægten enten er stået stille eller er gået lidt op, og så har dagbogen været et godt redskab til at komme af med frustrationer. Der er altid andre medlemmer, som er parate til at støtte og udveksle erfaringer.

Anitas 5 råd til dig:
1. Noter alt hvad du spiser hver dag og vær ærlig!
2. Start med at vælge motionsvejledning, det forpligter, når man har en vejleder på sidelinjen.
3. Brug dagbogen til at dele glæder, sorger og erfaringer med andre medlemmer.
4. Tab ikke modet, når vægten står stille eller stiger lidt, følger du planen, skal vægten nok gå den rigtige vej igen.
5. Sæt ikke forventningerne for højt, start med et realistisk mål.