Gode råd til “Dagen derpå”

Har du indtaget mere alkohol, end godt er for din kalorieplan? Læs her hvordan du kommer på ret køl igen dagen derpå

Foto: All Over Press

Trods alle gode hensigter kan det alligevel ske, at du ved en fest eller et arrangement kommer til at indtage mere alkohol, end godt er for din "kalorieplan". Det må dog aldrig slå dig ud.

Selv om du er træt dagen derpå, og selv om den tanke er nærliggende, at "så kan det hele også være lige meget", fordi du nu skal til at gøre en ekstra indsats for at rette op på det hele, så må du ikke overgive dig til din træthed.

Læs også: Sådan får du nok vand

Din krop vi muligvis samtidig give dig signaler om, at du trænger til noget fedt og salt, men det må du helt ignorere. Mind i stedet dig selv om, at dine nye vaner er kommet for at blive, og at festen nu er slut for denne omgang, uanset hvad din krop fortæller dig. Se herunder, hvordan du bedst kommer på ret køl igen "dagen derpå".


Fem friske fif

1. Selvom det måske er hårdt, så sørg for at få mindst 1 times motion allerede næste formiddag. Motion er både motiverende og det rigtige middel, når der skal kompenseres for, at du har fået for meget alkohol.

2. Sov til middag. Jo mindre træt du er, jo bedre kan du håndtere at spise sundt.

3. Lav en stor tallerken med forskellige slags frugt og grønt i gnaveklare stykker. Når du har det ved hånden, får du det også lettere spist.

4. Drik rigeligt af kaloriefattige væsker, så som vand, dansk vand, colalight, te og kaffe - gerne noget med koffein som kan styrke dig.

5. Gå tidligt i seng.

Se også: Motion du har tid, plads og råd til