4 tips til at træne dig slank

Her får du 4 effektive træningstips så du kan se resultater i spejlet og på vægten

Foto: Colourbox

Læs meget mere om Slankeklubben og meld dig ind her!

Måske træner du i forvejen men føler ikke helt af du kan mærke resultater eller også har du bare rigtig svært ved at presse træningen ind i en travl hverdag.

Ligegyldigt hvad er træningen et sikkert skridt mod et vægttab og det kræver faktisk ikke ret meget at komme i form.

Derfor har vi fundet 4 super effektive træningstips der garanterer resultater:

1. Træn når du har tid

Det kan være rigtig svært at finde tiden til at sætte en time af til træning midt i en travl hverdag. Derfor handler det om at inkorporere motionen der hvor du kan, 10 minutter hist og her kan sagtens skabe resultater. Du kan for eksempel:

• Parkere bilen længere væk fra jobbet

• Gå en tur i din frokostpause

• Benytte den printer der er længst væk fra din plads

Med lidt ekstra omtanke kommer du nemt op på 30-45 minutters motion uden at skulle finde plads i kalenderen.

Træn hjemme med stepbænk eller motionsvideo

2. Træn forebyggende

Undersøgelser viser at blodets indhold af fedt er alarmerende højt efter et usundt måltid- det øger risikoen for blodpropper markant.

Derfor er det en god ide at dyrke en god omgang konditionstræning inden du indtager en ordentlig kaloriebombe af et måltid. Det er nemlig bevist at træning renser kredsløbet for usunde fedtstoffer og effekten varer i flere timer.

3. På med uret
Alt for mange træner uden at opnå de resultater de bør, simpelthen fordi de ikke træner målrettet. Mange træner enten alt for let eller alt for hårdt hvilket enten medfører ringe resultater eller belastningsskader. Heldigvis findes der råd. En super god ide er at investere i et pulsur, bruger du det korrekt kan din træning løftes til helt nye niveauer.

4.Træn hårdt

Styrketræning bare 2-3 gange ugentligt i kombination til din kredsløbstræning hjælper dig ikke kun af med de overflødige kilo, men hjælper dig også til at kunne holde til hverdagens belastende og monotone arbejdsstillinger, slidsom konditionstræning og tunge løft.

Vil du træne effektivt så sørg for at bruge så stor belastning at du kun kan tage 10-12 gentagelser af en øvelse.

Træn med pulsur