Bliv flyvende med 5 løbetips

Her kommer 5 super tips, så du får ild under løbeskoene næste gang, der skal trænes

Foto: Colourbox

Der er mange måder at gøre det på, hvis du vil være en hurtigere løber. Vi har samlet 5 af de bedste, så du får ild under løbeskoene næste gang, der skal trænes.

Let som en fjer
Hvert gram fedt, du har på kroppen, tæller, når det kommer til løb. Eksperter vurderer, at du vinder 2-3 sekunder pr. kilo overflødigt fedt, du smider.

Erfarne ben
Det handler om at få "kilometer i benene", som løbetrænere kalder det. Når benene er vant til at løbe, bliver musklernes energistationer, blodkar og muskelfibre mere udholdende. Så kom af sted, hvert skridt tæller!

Læs meget mere om Slankeklubben og meld dig ind her!

Mad skal der til
Altså det rigtige forstås. Du kommer ikke til at løbe hurtigt ovenpå en pose chips eller en plade chokolade. Kosten skal helst være energikilde til muskelarbejdet, mens du løber og antioxidanter til genopbygningen af musklerne, efter du har løbet. Hold dig derfor til en skrabet, "sund kost" med masser af proteiner, frugt, grøntsager og fuldkorn.

Lækkert løbetøj og pulsur

Kom sovende til resultaterne
En undersøgelse viser, at en enkelt søvnløs nat koster et helt minut på en 5 kilometers rute. Sørg derfor altid for at få dine 8-10 timer på øjet - ellers koster det.

Vær en fighter
Det er nødvendigt, at du lærer at presse dig selv, også når det føles ulideligt hårdt. Alene på din sidste kilometer kan der vindes et minut- bare på din viljestyrke.