Så spis - og tab dig!

Læs de gode råd til, hvordan du får sneget bacon i maden og stadig taber dig.

Foto: Jacob Ljørring og All Over Press

Fedtindholdet i bacon kan variere meget fra pakke til pakke, men der er under alle omstændigheder forholdsvis meget fedt i.

Til gengæld kan du let halvere indholdet, hvis du steger det på en tør pande, og det betyder meget for indholdet af kalorier.

Bacon er en smagsforstærker, som mange holder af at bruge. Og du kan sagtens bruge det, selvom du er i gang med at tabe dig, blot du er opmærksom på at stege fedtet fra og ikke overdriver mængden af det, du spiser.

Læs også: Kickstart slankekuren nu

Se bare her, hvor du med fordel kan bruge bacon som smagsforstærker:

? Smuldr bacon over din salat. Brug evt. den bacon, som du køber udskåret i små tern.

? Brug bacon som topping på en grøntsagssuppe.

? Læg et halvt tørstegt stykke bacon på et stykke med leverpostej og rødbede.

? Vikl bacon omkring et stykke magert kød, der skal på grillen. Så steger fedtet af under tilberedningen. Kødet kan fx være kyllingebryst, hakkebøf, mørbrad eller kalkunbryst. Det sidstnævnte må så efterfølgende skæres i skiver ved bordet.

Læs også: Sådan styrer du dine portioner

Tilmeld dig Ude og Hjemme Slankeklubben i dag og få en gave! Klik her