Slank med landevejscykling

Så meget forbrænder du ved at tage cyklen ud på landevejene

Cykling i det fri er en fremragende motionsform, hvor du både får trænet kredsløbet og brændt kalorier af. Og det er på samme tid god udholdenhedstræning og konditionstræning.

Fordelene ved cykling er, at det er nemt at komme i gang. Du kan træne både alene og i selskab med andre, og du er ikke begrænset af noget bestemt tidspunkt. Der stilles heller ikke store krav til udstyret. En almindelig cykel er tilstrækkeligt til at få det fulde udbytte af træningen. Det vigtigste er, at du kører rask derudad og får lidt sved på panden.

Læs også: Forbrænd 100 kalorier på 10 forskellige måder

Cykling er også en forholdsvis skånsom form for sport. Eneste ulemper er, at det måske kan knibe med motivationen, hvis vejret er dårligt; men med den rigtige påklædning kommer du nok af sted alligevel, hvis du først er blevet bidt af det. Husk også at bruge cyklen til dine småture. Den er et både nemt og billigt transportmiddel. I tabellen kan du se, hvor mange kalorier du forbrænder ved 30 min.'s cykling, forudsat at du kører i rask tempo, så det giver l idt sved på panden.

Det forbrænder du på cyklen:
Ca. 50 kg...................240 kcal
Ca. 65 kg...................270 kcal
Ca. 75 kg...................300 kcal
Ca. 85 kg...................330 kcal
Ca. 100 kg...................390 kcal

91% af medlemmerne i Slankeklubben taber sig - vil du være med?