Slap af og bliv slank

Det kræver afspænding og restitution at yde sit bedste.

Foto: Colourbox

Vi er alle meget fokuserede på, at det kræver hård træning at blive slank og i god form. Dette er også korrekt, men vi glemmer ofte, at det også kræver afspænding og restitution for at kunne yde sit bedste.

Når du træner er det vigtigt at holde hviledage ind imellem, hvor kroppen kan restituere - altså komme sig - og blive kampklar igen. Hvis ikke kroppen får sine hviledage og afspænding, vil vi udvikle spændinger der kan gøre os trætte og uoplagte, og dermed vil vores præstation i træningscenteret eller på løberuten være mangelfuld.

Læs også: Tænk dig slank

Afspænding
Når du lægger dig ned og bruger bare 10 minutter på at afspænde kroppen, vil du kunne give slip på dine muskelspændinger, og kroppen vil kunne lade op til, at du kan lægge fornyet styrke til dine præstationer.

En god afspændingsøvelse:
Læg dig på ryggen på et tyndt underlag(her er en yogamåtte oplagt) og med et tæppe over dig.
Bøj knæene og lad dine fodsåler mødes og knæene falde ud til siden, så du mærker et stræk i inderlår og hofter. Lad eventuelt dine lår hvile på et par puder.
Fokuser på at tage dybe vejrtrækninger, som du mærker helt nede i bækkenet og op igennem kroppen. Benstillingen giver dig mulighed for en dybere vejrtrækning.

91% af medlemmerne i Slankeklubben taber sig - Vil du være med?