Styrkeøvelse 9: Mave

Få gode øvelser til at blive strammet op.

Foto: Gregers Overvad

Varigt vægttab med Slankeklubben - Meld dig ind her .

Ugens øvelse er for mavemusklerne, som er en vigtig del af bikiniformen for de fleste kvinder.
Mange kender de traditionelle mavebøjninger, men ikke alle laver dem korrekt.

Øvelsen
Læg dig på ryggen.

Hvis du er nybegynder eller ikke er så stærk i mavemusklerne, så lad være at bruge belastning.

Hvis du kan tage mavebøjninger i det uendelige, så brug noget belastning, så det bliver hårdere, og du ikke kan tage så mange.

Jeg har valgt en pose med to kilo mel, som jeg har lagt på brystkassen. Det kan også være en vægtskive eller noget andet tungt.

Fødderne sættes i gulvet eller løftes op mod loftet. Pres lænden ned mod gulvet og knib sammen.

Overkroppen løftes nu op ved hjælp af mavemusklerne og sænkes igen.

Øvelsen foretages i langsomt tempo. Tag så mange, du kan.

Det er vigtigt at holde lænden i gulvet og knibe i bækkenbunden under hele øvelsen.

Du kan variere øvelsen ved at løfte skråt over til siden, så du også får trænet de skrå mavemuskler.


Se de øvrige øvelser her.