Tab dig eller tag på i ferien

Sådan holder du formen sommeren igennem.

Du kan betragte din sommerferie på to måder: tid til at slappe fuldstændigt af, spise god mad og holde ferie fra træningen eller til netop at få trænet, som du plejer eller måske lidt ekstra- en fantastisk mulighed for at vende tilbage fra ferien i bedre form end før.

Selvfølgelig skal du have lov til at holde ferie og slappe af, men dropper du træningen fuldstændigt, kan det have store konsekvenser for vægten.
Spiser du som normalt og træner bare en time mere om dagen end normalt i dine 3 ugers ferie, vil du højst sandsynligt tabe hele 2 kilo, mens du ved at droppe træningen fuldstændigt vil tage op til 5 kilo på!

Derfor guider vi dig nu til ferietræning, der bestemt ikke ødelægger din afslapning. Du kan:
• Cykle en god tur om dagen
• Løbe eller gå på stranden: her giver sandet en modstand, der træner dine benmuskler og booster forbrændingen
• Tage på vandretur: Er du på ferie et nyt sted, er en aktiv vandretur en oplagt måde at opleve nye spændende steder og forbrænde kalorier. Går du i kuperet terræn træner du balance og koordination, mens de stejle bakker træner ben og baller

Læs også: Forbrænd flere kalorier i hverdagen

Vil du vende tilbage til jobbet i topform, kan du:
• Træne oftere: Prøv at træne flere gange ugentligt end normalt. Træner du normalt 3-4 gange om ugen, så prøv at træne 5-6 gange i stedet
• Træne længere: Løber eller træner du normalt en halv time af gangen, så prøv at træne bare 15 minutter længere.
• Træn hårdere: Øg kiloene på din vægttræning eller begynd at træne i intervaller. Dette vil virkelig sætte skub i formen!
• Prøv en aktiv ferie: En skøn ferie behøver ikke kun bestå af solbadning! For dig, der virkelig vil bruge ferien aktivt, kunne en kanotur eller en cykeltur på Bornholm være et fantastisk afbræk fra en travl hverdag. Hav også i mente at det at være i naturen og bruge sin krop er afstressende i sig selv!

 

91% af medlemmerne i Slankeklubben taber sig - vil du være med?