Holdtræning styrker motivationen

Skal du bevare motivationen for at træne, er det vigtigt, at du finder en motionsform, der tiltaler dig. Samtidig kan det være både sjovt og inspirerende at træne med andre. Du får her en oversigt over nogle muligheder for træning i fitness-centret, hvor du kan træne med andre.

Zumba

Fordele: En sjov og social motionsform, som træner din kondition og koordination.

Ulemper: Zumba er ikke så effektivt som nogle af de øvrige nævnte motionsformer, hverken hvad angår styrketræning, konditionstræning eller balancetræning.

Yoga

Fordele: Yoga er skånsomt for kroppen og kan tilpasses alle niveauer. Det er en effektiv motionsform, hvis du vil træne styrke, balance og smidighed.

Ulemper: Dit kredsløb bliver ikke presset, og det kræver et temmelig højt niveau, før det gavner styrkemæssigt.

LÆS OGSÅ: Dorthe Kollo åbner for sit livs hemmelighed: Jeg valgte mit barn fra

Spinning

Fordele: Ved en spinningstime sørger instruktøren for at presse dig maksimalt, mens du er i gang, og spinning er derfor effektiv konditionstræning.

Ulemper: Spinning giver dig ingen form for styrketræning og bør kombineres med motion, der giver styrke.

TRX – Træning med din egen kropsvægt

Fordele: Kan dyrkes overalt og er en funktionel træningsform. Den forbedrer både styrke, kondition, stabilitet og balance.

Ulemper: Er du vant til at træne, kan du ikke opnå belastning nok til decideret styrketræning af dine ben.

LÆS OGSÅ: Få glæden tilbage

Få gode råd, fif og opskrifter fra Slankeklubben.dk og Fit-all i Ude og Hjemme hver uge.