5 små tips til din slankekur

Slankeklubben giver dig 5 brugbare tips til din slankekur.

Foto: Colourbox

1. Vær opmærksom når du spiser sammen med andre. Her spiser du ofte i længere tid end ellers, så hold øje med, hvor meget du spiser.

2. Pas på med at spise foran tv'et. Det afleder din opmærksomhed fra, hvor meget du spiser, og det får dig til at spise i alt for lang tid.

SE OGSÅ: Guide til 9 populære slankekure med hurtigt vægttab. Find din slankekur her >>

3. Tag små poser sunde snacks med dig på vejen. Det gør det meget lettere at modstå de mange frister fra butiksvinduerne og isboderne. Desuden er det meget billigere end at trække en pose slik i en automat eller købe dyrt bagerbrød, når den lille sult melder sig.

4. Skip aldrig et måltid! At droppe morgenmad vil aldrig spare dig for kalorier. Tværtimod bliver du bare hæmningsløst skrupsulten og let påvirkelig til at skubbe alt, hvad du kan komme i nærheden af ned til næste måltid. Baggrunden er fysisk: Når dit blodsukker dykker, og du føler dig særligt sulten, føler du dig følelsesmæssigt også berettiget til at spise mere. Derudover - når du berøver dig selv føde, tænker din krop så at sige, at der ingen kilde er til næring. Og som et resultat sættes dit stofskifte ned. Og som vi alle ved: jo langsommere stofskifte, jo mindre vægttab.

Læs også: Vivi tabte 28 kilo

5. Fyld dig op. Står du overfor at skulle spise en stor middag? Før du tager af sted, så spis en god portion gulerødder eller andet grønt, så du føler dig fyldt op. På den måde kan du stadig spise middag, men der vil ikke være plads til så meget af det usunde.

Læs meget mere om Slankeklubben og meld dig ind her!